Fina lyan

JULMARKNAD PÅ TIVOLI

Nu är vi hemma efter ett par dagar i den Danska huvudstaden, alltid skönt att komma hem <3
Igår innan vi åkte så hade vi adventsfrukost eftersom vi inte kunda tända tredje ljuset på hotellet 😉 Mysigt att ladda upp med ordentlig frukost när man ska iväg…

När vi begav oss så dinglade det faktiskt lite snöflingor, redan då fick man ju lite julfeeling.
Eftersom vi bor så nära Danmark, så lät vi bilen stå och åkte istället kommunalt, till barnens förtjusning!

Efter ett par timmar med buss, båt och tåg så var vi framme på Tivoli, vi satsade på att vara där tidigt eftersom helgen innan jul så är vi nog inte ensamma. Det var lagom med folk kring lunchtid och det var härligt att gå där, kallt med solen värmde faktiskt och det var riktigt mysigt. Köerna till karusellerna var inte heller så långa så barnen åkte flera stycken.

Dem bygger upp det såå fint inne på Tivoli, masso av granar, fakesnö och tomtar i alla hörn. Får man inte julfeeling efter ett besök här så måste man vara Grinchen..

Colin är helt galen i karuseller, precis som jag var när jag var liten, tyvärr har han inte längden till alla som han vill åka men några lite häftigare åk blev det 🙂

Ibland fastar även jag på bild <3 Vi åt lunch inne på Tivoli, det gick bra att få bord kring 13-tiden men sen blev det snabbt lång kä när vi gick därifrån.

Farmor och farfar var dem som bjöd på detta, så dem var såklart med.
Farmor ställer upp på dem lite lugnare åkturerna 🙂

Går man med farmor till kiosken så får det där stora rosa fluffiga… som egentligen inte var så gott… 😉

Framåt 15-tiden så fylldes det på med folk och det blir snabbt trångt, då var det tur att vi hade åkt det mesta och gick mest runt och kikade och spelade på chokladhjul.

När mörket kommer så blir sååå himla fint, allt ser helt annorlunda ut men det är tjockt med folk. Vi kändes oss klara strax efte 17 och då hade vi fått ut väldigt mycket av dagen. Barnen blir ju trötta och när det är mycket folk så ser dem inte heller så mycket… Vi gick hem till hotellet och åt middag där. Idag tog vi en runda på Ströget och shoppade lite, åt lunch och bara myste.

Tack för denna helgen svärisar <3

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!